donderdag 12 januari 2012

2012 ..een AFFO en een huisje

Ten eerste iedereen een heel goed 2012.
Dat iedereen gezond mag blijven, geluk en liefde mag blijven krijgen en.......natuurlijk heel veel quiltplezier.

De eerste dagen van het nieuwe jaar ben ik begonnen met het afmaken van een quilt voor mijn kleine vriendinnetje. Nou ja eigenlijk mijn dochters vriendin. Maar ze is ook mijn vriendinnetje.
Het werk aan de quilt werd vertraagd doordat mijn hond zijn tanden in het klosje garen had gezet wat ik nodig had.


Dus dan maar hopen dat er nog wat garen overgebleven is.
Het is in iedergeval gelukt om het labeltje te maken.

Een foto van de hele quilt komt spoedig.
Vriendinnetje heeft gelijk de quilt ontvoerd!!!

Ik had mijzelf beloofd dat als vriendinnetjesquilt af was, dat ik aan de huisjes mocht beginnen.
Nou zo eenvoudig vind ik het niet om ze te maken.

Ik ben begonnen met malletjes te maken........maar het huisje wat daaruit kwam, is niet door de bouwcommissie gekomen.

Ok...volgende techniek: foundation piecing op theezakjes papier. Gaat een stuk beter, maar het blijft een gepriegel. Dit is het resultaat....
Beter maar niet echt goed technisch gebouwd.

Het weekend ga ik foundationpaper gebruiken van Heidi (betweenstitches.blogspot.com) en kijken of dat beter gaat. Theezakjespapier is erg doorschijnend en daardoor moeilijker te zien waar je moet naaien.

Maar aanstaande zaterdag komt Jeanneke van "Building houses from scraps" naar de Bloggerdag van Janine bij Atelier 't Quiltgebeuren in Brielle en kan dus bouwtechnische vragen gaan stellen.

Ik verheug mij erg op het weekend en wie weet kom ik jullie zaterdag tegen.

Oja ik ben degene die mag helpen met de stof af te snijden bij Janine, dus als zodanig herkenbaar.

Groetjes Diana

1 opmerking:

  1. Hoi Diana, Ik kan spijtig genoeg niet komen zaterdag. We zien elkaar een andere keer.
    Groetjes,Martine

    BeantwoordenVerwijderen