zondag 15 april 2012

Verzamelbeurs met hele goede vangsten!!

Gisteren en dagje naar Utrecht geweest. Naar de verzamelaarsjaarbeurs.
Heerlijk 2x per jaar zijn er 3 hallen vol met vintagespullen.
Antiek, curiosa en soms ook gewoon in mijn idee rommel.

Ik was niet echt naar iets op zoek, maar het is erg moeilijk om met niks thuis te komen.
Mijn gekochte spullen zijn grotendeels voor onze boot.
Wij hebben vorig jaar onze platbodem " Knots" verkocht en Hogaars " Anna" gekocht. Een heel mooi schip. ( zie archief augustus 2011)

In mijn idee moest er wel wat veranderen aan de kleuren binnen. Dus manlief en ik zijn aan het schilderen geslagen.
Van groen wordt nu alles rood, wit, blauw.
Hier zie je de grote deurtjes met het kleine bootje in het midden.



Tsja en als je met deze kleuren en met het thema bootjes aan de gang bent, kan je gaan verzamelen.

Dus het thema bootjes heb ik gevonden op de verzamelbeurs.




In de keuken van ons schip komen antieke Delfstblauwe tegels, die ik op internet gekocht heb. Erg leuk.
Met deze ga ik een plateau maken met andere oude koperen plaatjes.
Hoe dat weet ik nog niet.

Maar goed het interieur wordt dus rood, wit en blauw.
Tsja en als ik dat aan het quilten ben op de boot moet dat natuurlijk ook in stijl.
Dus ik heb dit emaille beschuittrommeltje gekocht. Helemaal de goede kleur en stijl.







Op de terugweg van Utrecht kreeg ik een goed idee waar ik dit trommeltje voor kan gebruiken: als naaitrommel !!!

Maar dan moet er wel wat veranderen.
Mijn handen jeukten en ben thuis gelijk aan de slag gegaan.
Dit is het resultaat geworden.








Ik vind het echt heel leuk geworden.
Ik heb nog een vingerspeldenkussen met een klompje en de goede kleuren dus die past er ook heel goed bij.

Je snapt dat ik verder ga zoeken naar rood emaille keukenspullen. Heb ik wat te verzamelen!!,

Kortom ik kan helemaal in stijl deze zomer op de boot gaan handwerken.

Heel veel groetjes
Diana

2 opmerkingen:

  1. Wat een lief en vrolijk naaitrommeltje heb je er van
    gemaakt! Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat ik niet mee kon, en je naaitrommeltje......helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen